West Edmonton Mall - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Ivo - WaarBenJij.nu West Edmonton Mall - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Ivo - WaarBenJij.nu

West Edmonton Mall

Door: canadianivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

24 Maart 2012 | Canada, Edmonton

Ik ben op zaterdag 24 maart naar de West Edmonton Mall geweest. Deze reis was geörganiseerd door de CISSA en een heel groot deel van de mede internationale studenten op het werk zijn meegegaan: in totaal waren we met 13 man!
De dag begon al goed doordat we om 6 uur op moesten staan om om half 8/8uur te vertrekken vanuit de UofC.
Voor de topografie: Edmonton ligt zo'n 300 km ten noorden van Calgary, dus het was zo'n 3/3,5 uur rijden met de bus.
Deze West Edmonton Mall is zoiets de 4na grootste winkelcentrum in de wereld. Je kunt er behalve shoppen ook naar een attractiepark gaan, giga zwembad, 3 bioscopen etc. Link: "www.wem.ca"
Nou hebben we NIET geshopped daar (gelukkig maar...) maar zijn we in plaats daarvan naar het zwembad toe gegaan, en dat was me een succes! Er zijn daar een stuk of 20 glijbanen en die zijn begod geen glijbanen die je bijvoorbeeld in de Dousberg tegenkomt. Hier gaat het om glijbanen die o.a. 160/170° naar beneden gaan en waarin je in een pod moet staan om "gelanceerd" te worden. Glijbanen waar je zacht kan beginnen en nog een zweeftijd te pakken krijgt. Of glijbanen waar je met een plank af moet. Natuurlijk zijn er ook normale glijbanen, maar die zijn 4 keer zo lang als je gewend zou zijn van een kleiner zwembad.
Op de glijbanen na was er ook een groot golfbad, maar daar heb ik niet zoveel van genoten omdat die bomvol zat: je kon al bijna niet meer liggen om te zwemmen...
Helaas zijn we te lang in het zwembad geweest, waardoor er geen tijd meer over was om andere dingen te zien. Anderen hebben wel nog wat meer gezien, dus die foto's upload ik ook wel, maar ik kan je niet vertellen waar het ligt of wat je ziet...

Ik zal zoveel mogelijk foto's er proberen op te zetten voor the time being, maar moet ze nog eerst zelf even uitselecteren. :P

VERGEET NIET HET FILMPJE TE BEKIJKEN!!!

I'll keep y'all posted

• 28 Maart 2012 - 17:00

Carla:

Gaaf filmpje!! Die glijbanen lijken echt wel vet!. Jammer dat Edmonton niet wat dichterbij is, dan had je wat vaker ernaar toe kunnen gaan ;)