Activiteiten in Maart - Reisverslag uit Calgary, Canada van Ivo - WaarBenJij.nu Activiteiten in Maart - Reisverslag uit Calgary, Canada van Ivo - WaarBenJij.nu

Activiteiten in Maart

Door: canadianivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

14 Maart 2012 | Canada, Calgary

8-3-2012
Alweer een paar dagen geleden dat ik iets gepost hebt, dus hier komt weer een update.
De afgelope dagen zijn Roos en ik voornamelijk bezig geweest met testmetingen te verrichten. Dus dat is niet zo heel spannend.
Maandag heeft het hier weer FLINK gesneeuwd: viel in een avond zeker 20 centimeter. Voor vandaag en de komende dagen is het echter nog vrij warm, met maximumtemperaturen rond de 10 graden.
Woensdag hebben we een persoonlijke belay en klim instructies gekregen van onze kamergenoot Rana. Hij heeft ons goed de basis geleerd over hoe we met het touw moeten omgaan in een klimhal. Was heel leuk. Na de les hebben we ook meteen een test afgelegd en geslaagd om te mogen klimmen in de klimhal, helemaal gratis!! (op natuurlijk de huur van de spullen na, maar dat is $5 per keer ofzo, niet zoveel)
Vanavond gaan we het meteen uitproberen, maar het wordt nog flink lastig: heb gister al een beetje geprobeerd te klimmen, maar armspieren heb ik duidelijk er niet voor :S
Verder hebben we ons opgegeven voor een avondje Curlen op 13 maart en naar de West Edmonton Mall te gaan op 24 maart. Die mall is GIGANTISCH groot, met meer dan 800 winkels en services, inclusief een pretpark en een enorm zwembad.

I'll keep y'all posted

________
14-03-2012
It's been a while folks!
Nou, wat heb ik allemaal ondernomen afgelopen week.
Laten we beginnen bij het klimmen van vorige week vrijdag.. najah.. het plan iig. Nadat we donderdagavond die training hadden gehaald (voor die belay) wilde we vrijdag gaan klimmen (najah, ik iig want Roos had spierpijn... -.-)
Anyhoe, wat bleek: ik ben geen "officiele student van de UofC" in die zin dat ik geen financiering betaal. DUS ze vonden me niet in het systeem... En omdat ik niet bestond mocht ik ook niet klimmen :'(
Dus dat was minder leuk..

Weekend was rustig, we hebben niet echt iets uitgespookt.. Owja, we hebben wel op zaterdag tickets gekocht voor een hockeywedstrijd met de Calgary Flames!!! wordt lachen!!

Maandag hebben we een testmeting gedaan, alleen achteraf bleek dat de data niet goed was opgeslagen, dus ik heb voor niks 4 uur in een stoel gezeten om gemeten te worden!! (me angry)

Dinsdagavond (gister dus) was leuk! We zijn een avondje gaan Curlen met de CISSA (internationale studenten verreniging). Was echt super leuk om te doen. Helaas hadden we maar een uur tijd om echt te Curlen, dus als we nog eens gaan moeten we flink wat tijd ervoor vrij maken, maar het is het zeker waard :)
Ik zal wat foto's uploaden binnenkort, maar sinds ik nu nog op het werk zit en de camera thuis ligt, moet het nog even wachten.

I'll keep y'all posted

________
21-02-2012
HET IS LENTE MENSEN!!! Echter merk ik er nog niet super veel van... Temperatuur is gemiddeld 5 graden overdag en -5 'snachts. Enige waar je het goed aan merkt is de Bow River die flink aan het smelten is (zie foto).
Heb de afgelopen week niet heel veel uitgespookt. Het enige wat ik in het bijzonder heb gedaan is St Patricksday gevierd afgelopen zaterdag. Weet er nog steeds niet veel van, behalve dat het oorspronkelijk een iers volksfeest is. DUUUSSS iedereen in het groen en naar de Irish pub gaan! Dat hebben we dus gedaan, maar ik heb ook nog een brunch gehad met de mede buitenlandse studenten van de facalteit. Was lekker en heel gezellig :)
Als je in de binnenstad was was St Paddy's day wel te merken zeg. Super veel mensen in het groen met de raarste versieringen die je erbij kunt bedenken :) Enige grote nadeel wel was dat je hier in de rij moet staan voor een bar, omdat ze zich hier goed aan brandveiligheidsregels houden: niet meer dan.. 150? mensen naar binnen (was een aardig grote bar hoor, dus viel flink mee). Dat in de rij staan koste ons ongeveer een uur :S. Najah, binnen was het wel leuk met live bands etc.

Nou heb ik een vraagje aan mijn zeer actieve volgers: "Hoe vaak zouden jullie willen dat ik iets post en wat willen jullie zoal van me weten? (kwa activeiten op werk, weer, cultuur, klimaat, etc)" Okey, zijn er twee, maar alleh. Leave your answer and responces in the comment section below, en ik zal kijken hoe het verder zal gaan. :)
Your support is appreciated :)

I'll keep y'all posted!

  • 10 Maart 2012 - 07:54

    Carla:

    Wat leuk dat je allemaal activiteiten aan het doen bent/gepland hebt. Veel plezier met ijsboenen, aka curlen :P

  • 21 Maart 2012 - 23:02

    Jeroen:

    Hey Ivo, leuk dat je allemaal dingen organiseert! Veel plezier komend weekend in die mega hal iig!

    Hoevaak je iets post moet je zelf weten, als je elke dag wat te vertellen hebt dan iedere dag. Heb je een week niks spannends uitgespookt, dan post je niets! =P

    Je weet trouwens dat je niet alles onder hetzelfde reisverslag hoeft te zetten? Je kunt ook steeds een nieuwe pagina maken. ;)

  • 22 Maart 2012 - 16:32

    Ivo:

    Wilde per maand een nieuw reisverslag maken. Ben bang dat mensen een verslag over het hoofd zien als ik maar nieuwe blijf maken.

    Probleem is dat ik niet goed weet wat voor jullie interessant is om te weten. Zo sneeuwt het vandaag weer, en weet niet of dat boeiend genoeg is om te weten XD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Stage in Canada

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2012

Summer vacation in Canada

05 Augustus 2012

Zomervakantie in Canada

16 Mei 2012

Roadtrip

11 Mei 2012

Activiteiten Mei

22 April 2012

Drumheller
Ivo

Voor men derde jaar Biometrie op de Hogeschool Zuyd ben ik naar Calgary, Canada gegaan om een stage te lopen bij de Human Performance Lab van de University of Calgary.

Actief sinds 28 Feb. 2012
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 23894

Voorgaande reizen:

03 Maart 2015 - 05 April 2015

Studiereis Valencia

04 Februari 2012 - 27 Juli 2012

Stage in Canada

Landen bezocht: