Roadtrip - Reisverslag uit Calgary, Canada van Ivo - WaarBenJij.nu Roadtrip - Reisverslag uit Calgary, Canada van Ivo - WaarBenJij.nu

Roadtrip

Door: canadianivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

16 Mei 2012 | Canada, Calgary

Zondag 13 mei zijn Conny, Roos, Daniela (3 collega's), Adrian (vriend van Daniela) en ik een prachtige zomerdag gaan vieren met een Roadtrip.
Hierbij zijn we Alberta gaan bekijken in het zuid(-westen) van Calgary.

Weer: LEKKKEEEERRR!!! Zo'n 24 graden ofzo, weinig wolken, wel een beetje wind, maar dat is hier altijd.

Route: Nou mensen, dit wordt gebruik maken van Google maps :P
Om zo veel mogelijk te zien voor dat we bij het einddoel kwamen, zijn we eerst een stuk naar het westen gereden en daarna naar het zuiden naar Turner Valley (dorp). Vervolgens zijn we naar Black Diamond gereden en met highway 22 naar het zuiden gegaan. Daarna zijn we bij Lundbreck naar het oosten gegaan om naar het Head-Smashed-In Buffalo Jump te gaan. (uitleg komt zometeen wel). Ten slotte zijn we naar het noorden gereden richting Okotoks, waar The Big Rocks waren. En toen was het tijd om terug te rijden naar Calgary.

Omschrijving: Om te beginnen was het weer een slecht voorbeeld van een goed begonnen weekend dag: we moesten al om half 8 opstaan :'(
Er is het eerste uur rijden redelijk weinig gebeurt. Wat wel toen al heel erg op viel is dat de lente hier eindelijk begint door te komen: Veel groen gras en bomen zijn al bijna geheel groen. Dit maakte de reis alleen maar beter :)
Eerste keer dat we stopte was in het Chain Lakes Provincial Park, waar we ff een snackpauze hielden en genoten van het weer en de natuur na anderhalf uur reiden (als mijn geheugen me niet in de steek laat..).
Daarna zijn we bij Lundbreck een waterval gaan bekijken. Was echt SUPER!! Werd wel nat, maar dat maakte het alleen maar beter :D Ik kon vrij dicht bij de waterval komen, en dat was een super gezicht.

Daarna zijn we naar de Head-Smashed-In Buffalo Jump gereden, maaaaaaaaaaarrr.. niet zonder eerst verdwaald te raken voor een half uur ofzo... Plek was zeer slecht aangegeven en de navigatie kende de plek niet...
Najah, wat is Head-Smashed-In Buffalo Jump? Kort samengevat kwamen indianen tot de komst van Europeanen hier altijd een keer per jaar bij elkaar om gemakkelijk en traditioneel een horde buffalo's te laten vallen van een afgrond, om vervolgens het gehele dier te gebruiken voor eten, kleren, tenten, gereedschap, noem het maar. Het idee was dat de indianen stam er de gehele winter mee kon overleven door eenmaal per jaar de traditie uit te voeren. Enige wat wel een beetje triest was is dat de gehel horde buffalo's werd gedood, wat meestal bestaat uit een paar honderd buffalo's, geen enkele gespaard. Ik kan je nog een pagina vol vertellen over deze plek en zijn history, maar dat wordt me te een complex en lang verhaal. Vraag het me persoonlijk maar eens als ik terug ben, is zoiezo makkelijker.

Ten slotte zijn we naar The Big Rocks gegaan in de buurt van Okotoks. Dit zijn 2 HELE grote stenen, midden in een grasveld zo'n 50 kilometer van het begin van de Rockey Mountains vandaan. Deze komen oorspronkelijk ver uit het noorden van de Rocky Mountains en zijn daar gekomen door mee te drijven in de rivieren daar tijdens de vorige ijstijd. Achtergrond is allemaal leuk en aardig, maar het beste van die twee rotsen blijft natuurlijk het beklimmen er van :D Waar we dus ook profijt van hebben genomen :).

Echter was dit ook het teken dat de roadtrip ten einde kwam :( Dus kan ik nu alleen maar zeggen: enjoy the pictures.
Doet me er aan denken, ik zal in het verslag "Activiteiten in Mei" meteen wat foto's zetten van de tweede reis naar Edmonton. Also make sure to check that out :)
Voor komend weekend staat kamperen op de planning! En dat voor 3 dagen!!! (hopelijk… ligt aan het weer…) Dus wordt weer eens tijd om deze aap in de vrije natuur los te laten! :D Ik denk er op het moment aan om er een video bij te maken, sinds het weer een 3 daags weekend is, echter is dit geheel afhankelijk of we veel interessante dingen ondernemen. Ik ga in ieder geval een poging er op wagen.

Groeten uit het hoge, warme en droge Calgary!! (weer in Nederland is namelijk lekker slecht :P )

  • 16 Mei 2012 - 16:19

    :

    Hoi Ivo!!

    Wat leuk, je hebt weer nieuwe verhalen! Ik ben weer helemaal up-to-date met je verhalen :)
    Sjieke dingen die je doet zeg, leuk!
    Veel plezier de komende tijd verder en ook in het pinksterweekend!

    Groetjes,
    Janine

    P.s. leuk dat je ook allemaal foto's toevoegt elke keer =)

  • 16 Mei 2012 - 19:57

    Jeroen:

    Huh zie ik nu dubbel?
    Volgens mij is het bij het CTRL+V'en iets mis gegaan! ;)

    Veel plezier met kamperen en we zien de foto's/video's wel verschijnen! ;)

  • 16 Mei 2012 - 20:09

    Ivo :

    Hmmmm.... Je hebt gelijk...
    Zal het verbeteren :)

  • 16 Mei 2012 - 23:38

    Carla:

    Leuk verslag en super foto's! Vooral de waterval en die grote rotsen :O
    Veel plezier komend weekend!!

  • 19 Mei 2012 - 12:29

    Erik:

    Fotooooooos!!! Meer daarvan is altijd beter! :D Maar waarom deed je camera het nog nadat je foto's van watervallen hebt gemaakt? Ik dacht dat cameras altijd kapot hoorden te gaan als je daar foto's van probeert te nemen. Of miss is dat alleen bij mij zo :P Iig heel veel plezier dit weekend, en laat de foto's en verhalen maar komen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Stage in Canada

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2012

Summer vacation in Canada

05 Augustus 2012

Zomervakantie in Canada

16 Mei 2012

Roadtrip

11 Mei 2012

Activiteiten Mei

22 April 2012

Drumheller
Ivo

Voor men derde jaar Biometrie op de Hogeschool Zuyd ben ik naar Calgary, Canada gegaan om een stage te lopen bij de Human Performance Lab van de University of Calgary.

Actief sinds 28 Feb. 2012
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 23891

Voorgaande reizen:

03 Maart 2015 - 05 April 2015

Studiereis Valencia

04 Februari 2012 - 27 Juli 2012

Stage in Canada

Landen bezocht: